Credit Suisse Equity Fund (Lux) Global Prestige LIPPER AWARD EQUITY SECTOR CYCLICAL CONSUMER GOODS & SERVICES Hang naar luxe is lucratief Luxe is in de mode. Meer en meer consumenten willen, crisis of niet, exclusieve merkartikelen aanschaffen en een toenemend aantal kan dit zich ook veroorloven. Dit geldt zowel voor de markten in het westen als voor de opkomende markten in het oosten. De nieuwe, rijke klassen in onder andere opkomend Azië (goed voor 35% van de verkopen) zijn gretige consumenten van auto’s, horloges, accessoires en cosmetica. Het Credit Suisse Equity Fund (Lux) Global Prestige speelt in op deze trend. En doet dat dus ook heel succesvol, gezien de Lipper Award voor dit beleggingsfonds. Arno Tijink, onder andere in de Benelux verantwoordelijk voor fondsdistributie van Credit Suisse legt het geheim van het fonds uit. “Het fonds belegt in luxe merken en bedrijven. Sterke merken zoals Hermès, Bulgari, LVMH en L’Oreal, die bovengemiddelde winstmarges genereren en dat zelfs in moeilijke fases van de economische cyclus blijven doen, hebben de voorkeur van de zeer ervaren fondsmanagers.” De luxegoederensector biedt bijzonder aantrekkelijke investeringsmogelijkheden omdat de waarderingen in de sector nog onder het historisch gemiddelde liggen. Bovendien zet de groei in Azië flink door. Schattingen voor toekomstige groei van de consumptie van luxe goederen in China liggen op 25% per jaar en zo wordt China ’s werelds grootste markt voor exclusieve producten in 2015. Daarbij komt dat luxe goederen inflatieproof zijn. Tijink: “Studies over een lange periode hebben bewezen dat luxe goederenprijzen gestaag stijgen, veel sneller dan inflatie op andere producten. Momenteel gaat er in de luxegoederenmarkt 125 miljard dollar per jaar om. Onze experts verwachten een groei van 5% tot 7% per jaar op de middellange termijn.” Dus wat dat betreft kan het fonds de komende jaren voortborduren op de uitgezette strategie. Voordelen fonds Waarderingen aandelen momenteel onder het historisch gemiddelde. De vraag naar luxe goederen groeit door meer zeer rijke consumenten en nieuwe miljonairs, met name in opkomende markten. Sterke merken zijn robuuster in de marktcyclus. Een ervaren fondsteam met een bewezen track record in het succesvol managen luxegoederenfonds. Risico’s fonds Macro-economische situaties kunnen invloed hebben op de portefeuille. Posities in vreemde valuta lopen een valutarisico. Ten minste tweederde van de activa van Credit Suisse Equity Fund (Lux) Global Prestige wordt blootgesteld aan aandelen.De intrinsieke waarde van het fonds kan afnemen bij een neerwaartse beweging op de aandelenmarkten. Disclaimer De informatie in deze advertorial is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen. De in deze publicatie vermelde Credit Suisse beleggingsfondsen zijn opgericht naar Luxemburgs recht een zijn opgenomen in het register van de Autoriteit Financiële Markten (dit register kan geraadpleegd worden via www.afm.nl/registers). Inschrijvingen zijn alleen geldig op basis van het huidige verkoopprospectus, het document met essentiële beleggersinformatie (indien opgesteld) en het meest recente jaarverslag (of halfjaarverslag indien recenter). Deze zijn kosteloos te verkrijgen via de website: www.credit-suisse.com en bij de distributeurs in Nederland. Fondsbeheermaatschappij: Credit Suisse Fund Management S.A., 5, rue Jean Monnet, L-2180 Luxembourg. Credit Suisse Equity Fund (Lux) Global Prestige Vestigingsland: Luxemburg Fondsmanagers: Patrick Kolb & Marjorie Sonigo Munteenheid: euro Benchmark: MSCI World (NR) Startdatum fonds: 7 juli 2006 Management fee: 1,92% ISIN (class B) LU0254360752 IEXProfs Promotie Lippergids Allianz GI BNP Paribas IP CapitalatWork Credit Suisse Deutsche Asset & Wealth Management East Capital Franklin Templeton Henderson ING IM Schroder SNS Beleggingsfondsen NV Credit Suisse Arno Tijink Vice President Benelux and France/Monaco Distribution arno.tijink@credit-suisse.com Bijster 16 4817 HX Breda T: +31 (0)76-523 7050