Fidelity International: Internetrevolutie pas net begonnen De zeven superplatforms - Facebook, Google, Amazon, Apple, Microsoft, Tencent en Alibaba - hebben samen met cloud-netwerkbedrijven de weg geplaveid voor de explosieve groei van nieuwe bedrijven. 26 augustus 2020 13:00 • Door IEXProfs Redactie We staan volgens Fidelity International aan de vooravond van een tweede internetrevolutie. Dat zeggen techanalisten Sumant Wahi en John Guinness van Fidelity International. "De superplatforms laten zien hoe breed, diepgeworteld en toegankelijk connectiviteit nu is. De helft van de wereldbevolking zit bijvoorbeeld op Facebook en de gemiddelde Amerikaan gebruikt zijn telefoon drie uur per dag. Door het gebruiksgemak is het nog nooit zo eenvoudig geweest een wereldpubliek te bereiken. Met de komst van 5G wordt deze trend verder versterkt." Voor het internettijdperk was het grootste publiek dat bedrijven konden bereiken 100 miljoen kijkers tijdens het reclameblok van de Superbowl. Tegenwoordig bereiken bedrijven met een advertentie op YouTube of Facebook meer dan drie miljard mensen over de hele wereld, waarbij de advertentie ook nog eens op maat is gemaakt voor een speciaal geselecteerde doelgroep. Elke dollar die wordt uitgegeven aan adverteren, is meer waard dan ooit tevoren. "Dankzij de internetinfrastructuur is het voor bedrijven bovendien een stuk beter eenvoudiger geworden om ook internationaal actief te zijn. Een bedrijf als Zoom had niet met 230% kunnen groeien in zes maanden tijd zonder het digitale netwerk dat er nu ligt," aldus Wahi en Guinness. Het gaat om de nieuwkomers Tot nu toe beperkten beleggers zich vooral tot de superplatforms. Maar het gaat er volgens Wahi en Guinness niet om wat de toekomst biedt voor de allergrootste bedrijven, maar hoe de systemen en diensten die de platforms mogelijk hebben gemaakt voor een golf aan nieuwe bedrijven en industrieën. "De eerste internetrevolutie betekende dat de superplatforms wereldwijde fenomenen konden worden. Vandaag staan we aan de start van een tweede revolutie, waarin bedrijven deze platforms gebruiken om hun eigen connectiviteit te gebruiken om wereldwijd succes te boeken. De connectiviteitsrevolutie is pas net begonnen." Lees ook: We gaan momenteel in sneltreinvaart naar een abonnementeneconomie De Redactie van IEXProfs bestaat uit verschillende journalisten. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies, of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen. . Deel via:
Assetallocatie 25 jul De ene opkomende markt is duidelijk de andere niet Hoe verstandig is het om nu een positie te nemen in aandelen en obligaties in de opkomende markten? Schroders is tamelijk positief maar wijst ook op de enorme verschillen tussen de landen onderling. Vooral de valutacomponent is iets om scherp in de gaten te houden.
Assetallocatie 25 jul De kunst van het herbalanceren Herbalancering vermindert veelal de risico's, maar helpt het rendement meestal niet vooruit. Dus?
aandelen 24 jul Dapper JP Morgan AM zet zijn geld op Europese value-aandelen Herstel van de Europese economie, een lagere rente en een groot percentage value-bedrijven maken Europese aandelen voor JP Morgan AM favoriet. Dat geldt vooral voor de banken.
Assetallocatie 22 jul Grondstoffen horen desondanks in de portefeuille thuis Grondstoffen hebben de laatste 15 jaar een dramatisch trackrecord. Toch horen ze in de portefeuille thuis, want in tijden van hoge inflatie boeken ze uitstekende rendementen.
Assetallocatie 11 jul Wind in de zeilen voor opkomende markten Na een aantal jaren in de schaduw te hebben gestaan van de ontwikkelde markten staan de sterren nu weer gunstig voor de opkomende markten, iets dat bij beleggers niet onopgemerkt is gebleven, schrijft Yvo van der Pol van PGIM Investments.
Assetallocatie 08 jul No risk, no fun voor Fidelity Er is geen sprake van hoogtevrees bij Fidelity International. Integendeel, de wereldeconomie ontwikkelt zich zo goed dat de vermogensbeheerder adviseert meer risico te nemen in aandelen.