Nieuws

Pas op! De millennials nemen het over

Langetermijnbeleggers doen er volgens Julie Dickson van Capital Group verstandig aan om rekening te houden met het typische consumptiepatroon van millennials. "Zij bepalen toekomstige groeitrends."

Beleggen is vooral vooruitzien. Dat maakt het zo belangrijk om te begrijpen hoe millennials in het leven staan. Deze generatie, geboren tussen 1981 en 2000, neemt het over van de babyboomers en Generatie x. De consumptiedrift van millennials bepaalt een steeds groter deel van de wereldwijde groei.

Wie zijn deze millennials? Wat drijft hen? Waar geven zij hun geld aan uit? Daar heeft Capital Group een uitgebreide studie naar gedaan, die investment director Julie Dickson graag toelicht.

1. Millennials zijn met veel

Volgens tellingen van de VS wordt de wereld bevolkt door 1,8 miljard millennials, tussen 22 en 37 jaar oud. Daarvan woont maar liefst 86% in opkomende markten. Meer dan 20% van alle millennials woont in China. Dat is vijf keer zo veel als in de VS.

raex

Klik op de afbeelding voor een grote versie

2. Millennials leven online

Millennias hebben geen problemen met de digitalisering. Dat is de wereld die zij kennen. Online is hun thuis. Zo zitten millennials gemiddeld 53 uur per week online. Zij checken hun mobieltje gemiddeld 150 keer per dag. Iets meer dan de helft wordt 's nachts wakker om te controleren of er nog berichten zijn binnengekomen.

Julie Dickson: "Dat is ook de reden waarom millennials hun financiën het liefst mobiel regelen. Die stappen echt niet meer een bankkantoor binnen. Banken die willen overleven zullen een perfect werkend digitaal financieel ecosysteem moeten leveren, overzichtelijk en veilig."

94% van de millennials koopt zijn spullen online. Dus merken die willen overleven, zullen heel snel e-commerce moeten omarmen, als ze het nog niet hebben gedaan.

3. Millennials geven om duurzaamheid

Meer dan vorige generaties eisen millennials van bedrijven dat zij zich verantwoordelijk opstellen. Een van de redenen waarom Nike het (weer) zo goed doet, is het gebruik van gerecyclede materialen in de sportschoenen. Dat spreekt aan.

raex

Klik op de afbeelding voor een grote versie

4. Millennials reizen graag

Liever dan het kopen van producten verzamelen millennials ervaringen. Hoewel millennials duurzaamheid een warm hart toedragen, hebben zij er geen problemen mee om de wereld over te vliegen.

raex

Klik op de afbeelding voor een grote versie

Dat rondreizen is overigens een persoonlijke aangelegenheid. In tegenstelling tot eerdere generaties zoeken millennials vooral via platforms als Airbnb de perfecte verblijfplaats uit. Een bezoek aan een reisbureau is niet aan hen besteed, liever boeken ze hun reizen online.

Julie Dickson (foto): "De snelst groeiende reismarkt is China. Sinds 2000 is het aantal Chinese reizen buiten eigen land met 1700% gegroeid. Chinezen maakten vorig jaar 150 miljoen reizen, terwijl slechts 9% een paspoort heeft. De rek is er dus nog niet uit. Van de Chinese toeristen is twee derde millennial. Bijna de helft van de Chinese reizen is geboekt via een mobiele telefoon."




Rob Stallinga is financieel journalist. De informatie in zijn artikelen is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Lees meer

Impact beleggen