Nieuws

Distributie M&G moet anders

Het distributiemodel van M&G moet op de schop om de winstgevendheid op peil te houden.

Het distributiemodel van M&G moet op de schop om de winstgevendheid op peil te houden. Dat zegt CEO Anne Richards van de Britse vermogensbeheerder M&G tijdens haar eerste publieke optreden op een beleggersdag.

Verregaande digitalisering is volgens haar de enige manier om de vermogensbeheerder van verzekeraar Prudential blijvend zwarte cijfers te laten schrijven, schrijft FT Advisor.

Volgens Richards bevinden de gesprekken over de digitale distributiestrategie zich in de embryonale fase. Enerzijds moeten die de verkoop vergemakkelijken naar ‘de complexe klantenkanalen’ en anderzijds moet beter gebruik worden gemaakt van data-analyse.

“De fondsenindustrie heeft in het verleden te weinig geïnvesteerd in sommige vormen van technologie en nu moeten we een achterstand inlopen,” aldus Richards.

Afgelopen zomer heeft M&G een digitaal platform gelanceerd dat nieuwe en bestaande beleggers toegang geeft tot goedkope aandelencategorieën. Het platform brengt de kosten voor eindbeleggers terug met een half procent, aldus M&G. 

De Redactie van IEXProfs bestaat uit verschillende journalisten. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies, of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen. Het is mogelijk dat redactieleden posities hebben in een of meer van de genoemde fondsen. Klik hier voor een overzicht van hun beleggingen.

Lees meer

De impact van het coronavirus