woensdag 6 januari 2010 15:47
Hallo Peter,

Wanneer trackers een oplossing bieden die de gemiddelde belegger niet (eenvoudig) kan bereiken, zoals bij een tracker op de IEX Fonds 40, dan bieden ze zeker toegevoegde waarde.

Hetzelfde zou van toepassing zijn op de Finles/IEX Hollandse hedge fund index. Die index is voor de gemiddelde belegger ook niet makkelijk te repliceren, dus er is vraag naar een tracker op de index.

Met vriendelijke groet,
Mark
woensdag 6 januari 2010 16:43
Jij schreef: “Ons indexfonds volgt de MSCI Wereldindex. Die biedt de beste spreiding”, meldt Brand New Day pontificaal. Ik vrees dat beleggers daarmee toch echt te kort gedaan wordt.

Mijn vraag is dan het volgende:
Ga je, hoewel ik het met je eens ben dat actief beheer zeker zijn toegevoegde waarde heeft (mits je de krenten uit de pap haalt), niet voorbij aan de mogelijkheid van belastingaftrek dat ook veel voordeel kan opleveren? Als je ingelegde geld bij leven en overlijden geclausuleerd wordt als lijfrente is een aardige aftrek van belastbaar inkomen te behalen: zo spaar je natuurlijk inkomstenbelasting uit.

Zou dit niet het gemiste rendement t.o.v. actief beheer kunnen compenseren als niet overtreffen?
donderdag 7 januari 2010 21:37
Over Koning Middelmaat gesproken, als ik mijn database filter waarin alle Nederlandse Beleggingsfondsen zitten en IShares kom ik tot de conclusie dat de meeste fondsbeheerders het niveau van Koning Middelmaat nog niet halen dus is het terecht dat men in de IShares vlucht, de afgelopen hebben bewezen dat banken geen enkele toegevoegde aan de belegger kan bieden, dus ben ik het met de ING eens dat zij stellen dat een beheerder wordt vervangen als hij de index niet meer kan verslaan, had van u een iets andere opstelling verwacht, maar ja er zijn teveel bankemployees aan IEX verbonden
Ik kan u het boekje "de schitterende eenvoud van het index beleggen aanbevelen" dit schrijver van dit boekje geeft exact aan waarom index beleggen de trend wordt
zondag 10 januari 2010 04:18
De enige tracker waar ik in geïnteresseerd ben is ook die van de IEX Fonds 40. Wie moeten we hiervoor wakker maken ?!?!?!?!?!?!

2009 IEX Profs Adverteren   Contact   Privacy   Disclaimer